nuff

Monday, September 24, 2012

Suprise Birthday Party Cik Sury @ Mas Sri Bamboo

Pada 22 September 2012 di Mas Sri Bamboo, Jalan Abim , Kampung Sungai Ramal Dalam, Bandar Baru Bangi, bertemakan Country Cowboy, kami telah mengadakan perancangan untuk buat kejutan hari lahir buat cik sury kita nih.. semuanya dikepalai oleh cik Janet teman baik Cik Sury. Plan demi plan diatur, malasalah demi masalah, halangan demi halangan terpaksa dilalui semata-mata nak buat kejutan ni..mmg tak terdaya beb.. hehehe... yelah, kita kan kerja.. malam plak hal lain.. mcm2 hal.. bila dok ingat2 balik halangan2 tersebut, mmg kalakar... kenapa perlu terjadi halangan tu... tapi berkat kesabaran dan support kawan, Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar...  

 Poster Wanted.. tapi rewardnyaaaaa..... ahahahahha... sila ke amanah raya.. ahahaha

 this the homestay tempat event berlangsung... Mas Sri Bamboo, Jalan Abim , Kampung Sungai Ramal Dalam, Bandar Baru Bangi

 haaaa.. part aku yg nih, audio.. yg sumber2 lagunyer dari my hubby.. tq dear. majoriti layan aa lagu2 coutry nih...

 ni time Cik Sury potong kek.. Homemade by Che Pah.. sedapppp!!!! color of coz lerr purple.. hhuhuhu

 ni dia Cik Surynyer... where's my reward?? haha

 kawan2 yg hadir.. tak cukup kerusi, bersila lah dibawah.. hehe.. layan :D

 me and Cik Sury..

 yang nih antara barang2 games and hadiah2 utk kanak2.

 acara kanak2 bermula.. hmmm tak banyak games aku snap coz aku sendiri terlibat dgn game tu.. ahahaha

ni acara yg aku tak berani nak masuk. Acara Minum paling pantas.. Air Mirinda merah tu.. air gas.. owh noooo.. i tak minum air gas... ahahahahha.... ;p tapi tgk dari gaya2 diorh nih, mcm nak menari pun ade... gangnam lag sgt??!!! ahahaha

end of my coretan, walaupun berliku gak nak ke tempat nih... tetapi eventnya tetap berhasil. Alhamdulillah...

p/s: kalau dah niat tu.. teruskan je :D

Tuesday, September 18, 2012

My Dream :)

My Dream is......................................

To have a Fashion Boutique.

Reason why, because its been a year that i played Mall World Game in facebook and i'm addicted into it. at the same time i do love fashion.. as a muslim, i know women muslim got limits coz they have to wearing hijabs and so on, but i dont think its a big problem because fashion is worldwide. You went to Africa also, u can see what their wearing is a fashion for them... he he.. so, there's no border.. please open ur mind.. every country got their own culture, style and religion. it is interesting :) 

ok, full stop there, let me share some interesting boutiques that i really2x admirer.... he he :D

see above ^ - love the wall color and the floor.. it is soooooo.. modern.

see above ^ - this one look clean and big.. so that you can see ur kids walking easily.. ha ha..

see above ^ - sophisticated and classical

see above ^ - this is what i wanted.. got chair.. haa haa

see above ^ -chair with magazine... wallaaa...

 p/s: i wish that GOD will send somebody who will sponsored me a to z and make my dream can true... :)



Stick to a schedule

Stick to a schedule
As we all have different working hours, there's no one sleep schedule 
that works for everyone. But keeping your sleep schedule consistent 
will greatly improve your chances of sleeping soundly and feeling 
more rested when you wake up.

Thursday, September 13, 2012

Its me and 'kitty the architect


Night..

Well, since my astro have been blocked! My laptop attacked by virus, my hp got no credit to purchase mobile internet, owh! Sooo.. 

Bored! 

So, here I am at home. Just me and the cats on my rooftop.. Can't imagine how they decided to create homestay in there.. Can we call them 'kitty the architect'?! Hahahaha.. 

Ellow kitty, u didn't pay me the rent yet! 

Now, I still didn't take a shower yet after worked. And now my eyes r soooooooo... Sleepyyy.. 

So, that's all my update for this night. Nite friendss.. 

12/9/2012 (10.00pm)


Tanda-tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Sempurna

Assalamualaikum

Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah) telah runtuh di Georgia. Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.

Disaat kita berada dalam lena yang panjang, masih boleh gelak ketawa, berhibur, menyanyi, berdansa, dan segala macam maksiat ketika itulah kiamat akan datang, dan kalian kelihatan seperti keldai yang terpinga-pinga. Maka, ambillah peringatan, kerana peringatan itu amat berguna kepada mereka-mereka yang berfikir dan ingatlah azab Allah sangatlah pedih dan dahsyat diakhirat kelak.

1) Penaklukan Baitulmuqaddis

Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari. Umat Islam hari ni disiksa, di sembelih dan di bunuh di merata dunia tetapi kita hari ni masih boleh berhibur, berseronok, leka dan dalam lena yang panjang.

2) Zina bermaharajalela

“Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim

3) Bermaharajalela alat muzik

“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. ” Ada yang bertanya kepada Rasulullah saw; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda saw menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah

4) Menghias masjid & membanggakannya

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid” – Riwayat -Nasai.

5) Munculnya kekejian,

Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik
“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.

6) Ramai orang soleh meninggal dunia

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik & ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat

“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia”
- Riwayat Thabrani

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja

“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang

Diriwayatkan dari Abu Hurairah lah.a. “Di antara tanda-tanda telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang”.

10) Bulan sabit kelihatan besar

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”
- Riwayat Thabrani

11) Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita

“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar

“Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar.” – Riwayat Ahmad

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai” – Sahih Muslim

14) Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda

“Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti ‘bulu merpati’ yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga.” – Sahih Abu Daud & Nasai

15) Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam

“Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya).” – Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.

Kini, Kita hanya menuggu saat tibanya..

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu baginda saw bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi saw bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian Baginda saw menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
(H.R Muslimi)

Keterangan:

Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat.

Sepuluh tanda itu ialah:

Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.

Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.

Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.

Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.

Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Baginda as akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan Baginda as akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan Baginda as juga yang akan membunuh Dajjal.

Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.

Gempa bumi di Timur.

Gempa bumi di Barat.

Gempa bumi di Semenanjung Arab.

Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.

Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merosakkan sistem alam cakerawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.

Wassalam

Wednesday, September 12, 2012

BRAIN DAMAGING HABITS



1. No Breakfast 
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.

2 . Overeating = 2 0 
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power. 

3. Smoking 
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease. 

4. High Sugar consumption 
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development. 

5. Air Pollution 
The brain is the largest oxygen consumer in our 20 body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency. 

6 . Sleep Deprivation 
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells.. 

7. Head covered while sleeping 
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects. 

8. Working your brain during illness 
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain. 

9. Lacking in stimulating thoughts 
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage. 

10. Talking Rarely 
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain 


The main causes of liver damage are: 

1. Sleeping too late and waking up too late are main cause. 

2. Not urinating in the morning. 

3 . Too much eating. 

4. Skipping breakfast. 

5. Consuming too much medication. 

6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener. 

7. Consuming unhealthy cooking oil. 
As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is 20 very fit. 

8. Consuming raw (overly done) foods also add to the burden of liver. 
Veggies should be eaten raw or cooked 3 - 5 parts. Fried veggies should be finished in one sitting, do not store. 

We should prevent this without necessarily spending more. We just have to adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits and time condition are very important for our bodies to absorb and get rid of unnecessary chemicals according to 'schedule.' 


The top five cancer-causing foods are: 

1.. Hot Dogs 
Because they are high in nitrates, the Cancer Prevention Coalition advises that children eat no more than 12 hot dogs a month. If you can't live without hot dogs, buy those made without sodium nitrate. 

2. Processed meats and Bacon 
Also high in the same sodium nitrates found in hot dogs, bacon, and other processed meats raise the risk of heart disease. The saturated fat in bacon also contributes to cancer. 

3. Doughnuts 
Doughnuts are cancer-causing double trouble. First, they are made with white flour, sugar, and hydrogenated oils, then fried at high temperatures. Doughnuts, says Adams , may be the worst food you can possibly eat to raise your risk of cancer. 

4. French fries 
Like doughnuts, French fries are made with hydrogenated oils and then fried at high temperatures. They also contain cancer- causing acryl amides which occur during the frying process. They should be called cancer fries, not French fries, said Adams . 

5. Chips, crackers, and cookies 
All are usually made with white flour and sugar. Even the ones whose labels claim to be free of trans-fats generally contain small amounts of trans-fats.

[Lirik] Judika - Aku yang Tersakiti



Judika - Aku yang Tersakiti lirik

Tak pernahkah kau sadari
Akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari

Oh Tuhan tolonglah aku
Hapuskan rasa cintaku
Akupun ingin bahagia
Walau tak bersama dia

Memang tak 'kan mudah
Bagiku 'tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia

Tak pernahkah kau sadari
Akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari

Oh Tuhan tolonglah aku
Hapuskan rasa cintaku
Akupun ingin bahagia
Walau tak bersama dia... dia...

Oh Tuhan tolonglah aku
Hapuskan rasa cintaku
Akupun ingin bahagia
Walau tak bersama dia

Alhamdulillah Ayu Raudhah Hamil Lagi


Info ehsan dari MH Online:-


MH Online baru sahaja mendapat pengesahan daripada aktres Ayu Raudhah yang mengakui kini sudahpun mengandung tiga bulan. Berkongsi mengenai kandungannya itu, Ayu mengakui tidak mahu kecoh-kecoh tentang perkhabaran gembira tersebut memandangkan usia kandungannya masih lagi baru. Pengalaman kehilangan kandungan ketika masuk minggu keenam meninggalkan momen pahit buat aktres Ayu Raudhah dan suami, Zaquan Adha yang juga pemain bola sepak kebangsaan, akhir tahun lalu.

Bagaimanapun, kesedihan itu terubat apabila Ayu kini sedang hamil tiga bulan. Mengakui bimbang akan keselamatan kandungannya, Ayu dinasihatkan doktor untuk bercuti bagi menggelakkan kejadian sama berulang.
"Pengalaman keguguran tidak lama dahulu banyak mengajar saya. Jadi kali ini saya lebih berhati-hati dan alhamdulillah perkembangan kandungan saya baik sahaja dan sudah mencecah usia tiga bulan.
 
"Buat masa sekarang saya hanya mengalami muntah-muntah sahaja tetapi apa yang lucunya, pada awal kandungan suami saya pula yang kerap rasa loya," seloroh Ayu yang bakal bercuti ke London bersama kakaknya, aktres Rozita Che Wan, awal Oktober depan. 
 
Sambil teruja dengan perkhabaran berita ini, Ayu Raudhah meminta peminat mendoakan kesihatan kandungannya. Tahniah dari MH online! 


Zaquan adalah individu paling gembira apabila doktor mengesahkan dia sedang hamil ketika itu dan sering bimbangkan Ayu apabila berjauhan.

Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Ayu Raudhah dan suami di atas berita gembira ini dan semoga kesihatan ibu dan anak dalam kandungan sentiasa terjaga. 


Tahniah :D


Keputusan Malaysia vs Vietnam 11 September 2012


Perlawanan persahabatan antarabangsa yang membabit pasukan Malaysia dan Vietnam berlangsung malam ini , 11 September 2012 di Stadium Bukit Jalil. Kedua-dua pasukan dalam proses persiapan menghadapi Piala AFF Suzuki dan perlawanan malam ini bakal dijadikan medan ujian. Berikut adalah keputusan Malaysia vs Vietnam 11-9-2012. 

Keputusan Malaysia Vs Vietnam 11 September 2012 - Malaysia kalah 0-2. Gol Vietnam dijaringkan oleh Le Chong Vinh pada minit ke 32' dan Phan Thanh Hung minit ke 48'.


p/s: frust tu frust gak... kelekaan menjadikan mereka 0. jangan ambil sikap utk friendly takpe kalah... nanti masa match kita fight bebetul... jgn suka nak kene cemuh kene maki barulah nak bangkit tebus MARUAH!!! jangan ambil sikap begitu.. kekalkan momentum persefahaman, fitness, idea, mental dalam game... pleasee... jgn jadi lemah mental... Ingat saingan AFF nanti Malaysia akan berada dalam group paling susah mungkin...... Bangun wahai skuad kebangsaan harimau malaya! 

Tuesday, September 11, 2012

Life doesn't always go as planned honey

one;
   if there's just one piece of advice i can give you, it's this; when there's something you really want, fight for it, don't give up no matter how hopeless it seems. and when you've lost hope, ask yourself , if ten years from now, you're going to wish you gave it one more shot. because the best things in life they don't come free.

two;
   When you crave him more than anything else you've ever craved before and when people talk about him, or when someone who has the same name as him and you get that feeling in your gut that’s absolutely indescribable and you think about him in every context of every way, you’re in love.

three;
   Everyone says love hurts, but that isn’t true. Loneliness hurts. Losing someone hurts. Envy hurts. Everyone gets these things confused with love, but in reality love is the only thing in this world that covers up all the pain and makes someone feel wonderful again. Love is the only thing in this world that doesn’t hurt.

four;
   He is like nobody else in the world. When I'm with him, it's like I'm split in half. Part of me is on fire, going crazy if I'm not touching him. The other half is calm  and peaceful, just perfectly content, knowing he is the one for me

five;
   I think best friends are the ones who've been through what you've been through. They understand where you're coming from & where you're going. It's always a challenge to stick by a friend who's making choices we don't agree with & are sometimes even dangerous, but it's at these times that are best friends need us the most.

six;
   You want to know why I love you? It's because you loved me, when I didn't love myself. It's because you held up my beauty for me to see. It's becasue you cared, unconditionally, just the way I was. It was cause for the first time in my life.. I didn't have to work so hard at being happy

seven;
   from the moment i met you, i've been falling for you.

eight;
   I love that I'm able to make you nervous. I love the cute little things that happen between us when we're together. How we're both constantly sneaking glances and when we meet each others eyes it's like the feelings are trying to scream from inside of us. And most importantly, I love how the smiles on our faces are so effortless, that I sometimes don't even realize how hard I'm smiling, and permanent the entire time we're with each other.

nine;
   there will never be a quote that explains how much you mean to me. Never a song that truly hit's the spot. Not enough words to tell you how I feel.And not enough time to show how long I wanna be with you.

ten;
   And when I first met you I never would have imagined that I would have such strong feelings for you. I never would have thought that I would have dreams about you or miss being by your side, or get butterflies in my stomach when someone mentions your name. When I first met you I never thought it'd get this far.

eleven;
    Is it bad when your looking through quotes and thinking of one guy,
    your best friend, he's been there through it all
    yet here you are stuck with someone else, who will never quite get you like he does.
    ++alovelikethis__isforever

twelve;
    I've been thinking a lot lately about taking chances, and how it's really just about overcoming your fears. Because the truth is, every time you take a big risk in your life, no matter how it ends up, you're always glad you took it

thirteen;
    At the end of the day, there are some things you just can't help but talk about. Some things we just don't want to hear, and some things we say because we can't be silent any longer. Some things are more than what you say, they're what you do. Some things you say cause there's no other choice. Some things you. keep to yourself. And not too often, but every now and then, some things simply speak for themselves.

fourteen;
    that's the thing about love. No matter what happens, we always come back for each other, one more time.
   
fifteen;
    He makes me happy. The kind of happiness that only comes from love. The kind that gives you that tickling sensation in your stomach, and shivers up your spine.
There was an error in this gadget

nuffers

Digital clock