nuff

Monday, August 22, 2011

asam garam ragam karenah

Harini hari ke 22 puasa. means 7hari lg nak raya.. 1apepun aku tak membeli sebab rasa mcm kewangan sgt2 tak kukuh. dgn roadtax mati.lesen mati, sejak dok umah sendiri nih.. byk bil2 nak kene cover.. its teach me alot to be a better person and teach me how to manage the money. yelah, dulu2 suka shopping tak ingat2.. now, shopping pun ala kadar je.. kalo gi mall pun just view2 and mkn.. tu jelah... buang masa... or else tak kuar dok umah dendiam.. sebab dah buntu nak g jalan2.. zaman bujang dah abes 1 kl punyer mall aku n husband dah terjah... kiranyer pas kawen jarangla kami jejak ke mall.. haa haa.. kdg2 ader rasa nak mcm dedulu gak, jalan2 mall, hehehehe.. tapi takpelah.. dia pun kepenatan travel.. kenelah faham.. :)

tahun nih 1st puasa aku as a wife, byk yg aku belajar byk gak dugaan yg aku lalui. semuanya aku ambil sebagai pengajaran yg mematangkan aku. we never know what will be happen in our future, just be prepare in any situations. tu yg pada aku biarlah susah2 skrg, akan dtg InsyaAllah Allah beri kesenangan... aminn.. :)

hal rumahtangga tu adatlah ader tergelincir ter salah langkah here and there.. cannot story here, biarlah Allah, aku, dia dan mereka2 yg tertentu je tau akan perkara nih.. cannot talk hal2 tu disini.. hehehe... ape2pun masing2 dah dapat pengajaran.. lepas ni aku kene beringat2lah.... cuba mencari alternatif utk ke arah yg baik...

raya?? hairan sebab aku dibawah pengaruh tiada mood raya.. pelikkan? ni lah 1st time raya as a wife tapi takde feel langsung nak raya... y? sebab aku telah dipengaruhi aura negatif yg takde mood nak raya... 1 preparation raya pun takde... aku betul2 down.. sedih sgt... semua gara2 roadtax aku mati minggu nih.... HADOI!!! terpaksa aku renew roadtax 6 month je bln nih... huh! aku kene buat sesuatu utk tambah income aku.... no matter what...

buka puasa dgn family? tahun nih gaklah aku paling jarang buka puasa dgn diorg... sekali je rasanyer... sian diorg terasa.... umah mertua pun sekali je kot... aku byk buka kat Lanai dgn yana.. itu lah paling memadai bg aku.. cepat dan tak jem.. leh mandi2 kt gym.. :) so, minggu last puasa nih, aku rasa lebih afdal kiranya aku balik berbuka dgn family aku.... kene gak... tak kira apepun terjadi....

tu je kot wat masa nih... nanti2lah sambung.. kene kojo kojo kojo... roadtax n lesen mati serentak! jahanam!

p/s: lepas raya puasa.. huhuhu


2 comments:

Hak cipta terpelihara cik marie. Nak comment (jika ada), please comment selembut dan seceria bahasa yang mampu.. haha (paksa)

nuffers