nuff

Monday, March 26, 2012

Kata siapa yg sering kita ikuti.... Sendiri yg tahu kan...

· Manusia - Eh, dah subuh dah?
· Malaikat - Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan sola...t subuh mu
· Syaitan - Alahhhhhh, sekejaplah, mengantuk ni...awal lagi ni..zzZZz
·
·
· Manusia - Nak makan, laparlah ..
· Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
· Syaitan - Ahh, tak payahlah... dah lapar ni ! makan saja..sedapnya
·
·
· Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
· Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.
· Syaitan - Ehh, panaslah, tak ada style langsung, nampak kampung!
·
·
· Manusia - Alamak, dah lewat!
· Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.
· Syaitan - Ahhh? awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X punchkanlah?
·
·
· Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
· Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
· Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi ni.
·
·
· Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa..
· Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui !
· Syaitan - Perggghh... best tu...rugi ooo kalau tak tengok ni.
·
·
· Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
· Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
· Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantak dia lah
·
·
· Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
· Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihati lah sesama kamu..
· Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2...pandai2 lah
·
·
· Manusia - Aku telah berdosa..
· Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
· Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... muda lagi kan..lagipun hidup hanya sekali..rugilah..(kalau sempatla)
·
· Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
· Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu.
· Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh !
·
·
· Manusia – Uuhhh..letihnya harini..tak solat lagi ni.
· Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu.
· Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat untukmu nanti ada juga (jangan mimpilah!)
·
·
· Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
· 1. Anda – Patut ke aku biarkan article ini tetap di sini saja??
· 2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal..sebarkan lah !
· 3. Syaitan - Tak payahlah sibuk2 ..biar je disini..kalau, boleh delete je..bukan mereka nak baca pon.
·
· ~Renung-renungkan dan selamat beramal~
·
· Sebarkan pada MUSLIM yang lain jika kita sayangkan Sahabat Islam kita :)
There was an error in this gadget

nuffers

Digital clock