nuff

Wednesday, May 30, 2012

Sketsa di jalanan

cuba korang tgk gambar kat bawah tu... Cer teka ape nama dia?? 

tu namanyer 'KESESAKAN LALULINTAS'

mesti ader rasa nak nangis, menyumpah, emo.. jam tu lah temperature badan, kerete semua naik kan.... camne??? minyak abeslah... adoiiii.. jam wotak deeeee....

'HOIIII, TEPILAH SKET!!!' 
(Gambar hiasan)

Sebut je pasal jalan raya ke lebuhraya ke, aku mmg sesangat emotional.. semuanya bergantung pada mood aku dan pemandu lain... rasa2 macam nak je keter aku bertukar jadi keter kebal.. mcm kat gambar dibawah tu... ;p



(gambar hiasan)
bila ade kenderaan yang try himpit keter kita.. samada aku mengalah or tak bg masuk.. alalalala... mementang keter aku kecik je.


haaa... tau kan akibat kecuaian pemanduan?? tgk kat bawah tu... KAU MAMPU KE kalo dah TERLANGGR FERRARI sedangkan kau tu hanya WIRA, tak kesah ape enjin sekali pun kau tukar, ape brand racing sekali pun kau sarung sunroof bagai semua tu... cukup ker nak ganti rugi balik???aiyooo... tebo tak tebo... sama harga ke?? heheheheh... (sure panas je mat2 minah keter dgr kan???? ;p hihihihihihihi)



Tuesday, May 29, 2012

Persediaan menghadapi hari kematian


Assalamualaikum


Apabila seseorang menyebut mengenai persediaan menghadapi hari kematian, banyak cara yang boleh dilakukan. Amalan bersedekah salah satu daripadanya. Seseorang boleh menginsafi dirinya, sentiasa mahu menolong orang dalam kesusahan, hatinya sentiasa dekat dengan kerahmatan Allah.


Harta yang disedekahkan itu mampu membuatkan seseorang mempunyai keimanan kuat dan dengan keimanan itu, mereka mudah untuk mengamalkan segala amalan yang baik dan menjauhi segala ditegah.


Selain itu, sentiasa mengingati mati memantapkan hati supaya hidayah terpelihara. Maut bertandang tanpa dapat dihidu kedatangannya, bila-bila masa dan di mana saja. Bayangkanlah, maut menjengah ketika kita bergelumang maksiat serta iman menjadi reput dengan dosa dan derhaka.


Tiga tingkatan manusia:
Al Munhamik - Golongan diperdaya hawa nafsu
At Taib - Golongan ingat mati, sering taubat
Al 'Arif - Golongan tahu kedudukan diri


Mengingati mati sepatutnya bukan menambahkan kerunsingan jiwa, sebaliknya ibadat menjadi lebih berkualiti dan pergaulan dengan orang lain lebih bermakna serta terpelihara. Apabila ingat mati, kita tawar hati melakukan maksiat, dosa dan berlaku zalim. 


Kita wajib bimbang maut menjemput sebelum sempat bertaubat. Menurut Arbain Muhayat, dalam mengingati kematian, Al Ghazali membahagikan manusia kepada tiga tingkatan iaitu:


Al Munhamik, iaitu orang yang tenggelam dalam tipu daya dan hawa nafsu dunia. Ia tidak ingat kematian dan enggan diingatkan mengenai kematian. Jika diingatkan pula, akan menjauhkannya daripada Tuhan. Orang seperti ini kurang mempersiapkan bekal untuk menghadapi kematian bahkan hidup mereka terus bergelumang dosa dan maksiat.


At Taib, iaitu orang yang selalu bertaubat memohon keampunan daripada Allah. Ia banyak mengingati kematian yang mendorongnya beramal dan mempersiapkan bekalan di akhirat. Kalaulah tidak menyukai kematian tidak lain kerana mereka khuatir bekalan yang dipersiapkan belum cukup hingga dalam keadaan demikian takut menghadap Allah. 
Al ‘Arif, iaitu orang yang mengetahui kedudukan dirinya di hadapan Allah. Ia sentiasa mengingati kematian bahkan selalu menanti saat kematian kerana baginya kematian adalah detik pertemuan dengan Allah, Zat yang selama ini dicintai selain memiliki persiapan untuk menghadapi kematian.


Kita sebagai hamba yang mudah lalai menunaikan tanggungjawab kepada Allah. Mana tidaknya, jika dilihat dan diperhatikan dunia yang serba canggih dan berteknologi ini, manusia lebih cenderung memenuhi tuntutan bersifat keduniaan.


Manusia sekarang semakin jauh daripada mendapat kerahmatan Allah dan keredaan-Nya. Alangkah baiknya jika ibu bapa menjadikan ilmu sebagai perkara yang mesti dipelajari oleh anak demi masa depan mereka di dunia dan akhirat.


Justeru, marilah bersama mempersiapkan diri dan bekalan untuk menempuh perjalanan panjang yang tidak akan pernah berakhir di dunia dan akhirat. Penyesalan di akhirat kelak tidak ada gunanya, masa lalu tidak akan kembali, masa yang akan datang pasti terjadi.


Ilmu sebagai pelindung mampu membuatkan seseorang mempertahankan dirinya daripada pelbagai dugaan selagi mana tidak melanggar syariat Islam, mengamalkan segala yang disuruhnya dan meninggalkan maksiat. Sebaik-baik bekalan adalah takwa.


Wassalam

Jiwa kosong jika terlalu mengejar kebendaan


Assalamualaikum


Mengikut kerangka syariat Islam, sesuatu usaha atau amal yang dilakukan manusia ialah untuk mendapat keredaan Allah SWT. Atas kepercayaan dan keyakinan inilah, setiap individu dituntut berusaha memakmurkan sumber alam dengan cekap untuk kesejahteraan masyarakat.


Di samping berusaha memenuhi keperluan diri serta keluarga, keperluan lain yang lebih utama juga tidak boleh diabaikan iaitu masyarakat, negara dan agama.  Berasaskan prinsip ini, setiap usaha dilaksanakan bukan semata-mata mendapatkan kepuasan diri atau dorongan material.


Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisikan mereka, kecuali orang yang menyuruh bersedekah, atau berbuat kebaikan atau mendamaikan di antara manusia... Surah al-Nisa’ Ayat 114 Justeru, penekanan kepada merit mendapat keredaan Allah SWT lebih memberi keyakinan kepada individu untuk berusaha secara konsisten dan tidak menyalahi norma ditentukan agama. Mereka yang menyeleweng daripada suruhan agama dikenakan azab pedih di akhirat.


Firman Allah SWT yang bermaksud: “Katakanlah: Mahukah kami khabarkan kepada kamu akan orang yang rugi amal perbuatannya? Orang yang sia-sia usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka mereka sentiasa betul pada apa yang mereka lakukan. Mereka orang yang ingkar akan ayat Tuhan mereka dan pertemuan dengan-Nya; maka gugurlah amal mereka; maka Kami tidak akan memberi timbangan untuk menilai amal mereka, pada hari kiamat kelak. Demikianlah balasan mereka ialah Neraka Jahanam, disebabkan mereka ingkar, dan mereka menjadikan ayat-Ku dan Rasul-Ku sebagai ejekan.” (Surah al-Kahfi, ayat 103-106)


Dua asas penting iaitu niat bersih dan ikhlas kepada Allah dan kedua, takwa melakukan amal salih.Ternyata niat neraca timbangan yang bertindak balas dengan amal perbuatan manusia sama ada menghasilkan kebaikan atau sebaliknya. 


Pemahaman ini bersandarkan sabda Nabi Muhammad SAW yang bermaksud: “Dari Umar bin Khatab, katanya dia mendengar Rasulullah SAW bersabda: Setiap amal harus disertai dengan niat. Balasan bagi setiap amal manusia, ialah pahala bagi apa yang diniatkannya. Maka sesiapa (niat) hijrahnya kerana Allah dan Rasul-Nya, baginya pahala hijrah kerana Allah dan Rasul-Nya. Dan sesiapa (niat) hijrahnya kerana dunia yang hendak diperolehnya atau kerana perempuan yang hendak dikahwininya, maka (pahala) hijrahnya sesuai dengan niatnya untuk apa dia hijrah.” (Hadis riwayat al-Bukhari) 


Islam meletakkan keredaan Ilahi sebahagian daripada prinsipnya bertujuan memelihara tingkah laku manusia daripada bertindak menyalahi matlamat yang sudah ditentukan Islam. Setiap tindak tanduk perlu terarah dan fokus untuk mendapatkan rahmat serta keredaan Allah SWT.


Menyedari ketentuan inilah ganjaran diperoleh individu atas usaha dilakukan bukan saja memperoleh keuntungan bersifat material tetapi juga mendapat keuntungan di hari akhirat kelak. 


Firman Allah yang bermaksud: “Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisikan mereka, kecuali orang yang menyuruh bersedekah, atau berbuat kebaikan atau mendamaikan di antara manusia. Dan sesiapa yang berbuat demikian kerana mencari keredaan Allah, maka Kami akan memberi pahala yang besar.” (Surah al-Nisa’, ayat 114)


Justeru, matlamat mencapai keredaan Ilahi ini matlamat bersifat agung dan kudus kerana secara simboliknya ia memberi gambaran pematuhan hamba-Nya secara mutlak kepada Pencipta-Nya Yang Maha Agung.


Meskipun realiti dunia masa kini menuntut manusia mencipta sesuatu nilai yang baru, merebut peluang, proses mencipta, pengagihan faedah, akta kreatif dan sebagainya, tetapi matlamat akhir perlu dicari ialah mendapat keredaan Allah SWT.


Tanpa keredaan Allah SWT, ternyata sukar bagi manusia mendapat kejayaan yang hakiki. Meskipun, usaha dilakukan mungkin memenuhi objektif disasarkan sama ada dalam bentuk pengiktirafan, kepuasan diri, material, namun jiwanya masih lagi kosong dengan petunjuk Ilahi.


Akibatnya, individu itu tidak pernah berpuas hati dengan nikmat diperoleh. Malah, setiap kebaikan yang didapati jarang disyukuri dan sering dilupakan. Kemuncaknya, individu itu tidak membezakan mana hak dan batil, manakala keredaan Ilahi bukan perkara menjadi keutamaan.


Islam sebagai agama menjanjikan kesejahteraan sentiasa menyeru penganutnya berhati-hati dalam sebarang kerja dilakukan kerana setiap amalan akan dihisab dengan seadilnya pada hari akhirat kelak.


Kejayaan dikecapi manusia tidak mempunyai apa-apa makna jika kejayaan itu tidak diraikan dengan rahmat daripada Allah SWT. Keredaan Allah SWT adalah kemuncak kepada pencapaian kebahagiaan dan kejayaan diimpikan manusia.


Wassalam

Tuesday, May 22, 2012

Azlan & The Typewriter - Idola

Lirik Lagu Idola - Azlan & The Typewriter




Pupus Kini Lunak Suara
Lenyap Sempurna, Tiada Terkata

Namun Masih Ada Di Dunia
Pengorbananya, Perjuangannya

Ku Nyanyikan Lagu Yang Kau Laung Dulu
Untuk Sembuhkan Duka Lara Ku
Walaupun Tidak Bersua
Bagi Ku Engkau Lagenda
Damailah Di Sana Bebas Di Angkasa
Lahirkanlah Jiwa Abadikan Cinta
Moga Bercahaya Di Atas Kurnia
Sentiasa Bersama Dengannya

Luput Kini Tutur Bahasa
Hilai Tawanya, Senyum Manisnya, Hei..

Namun Masih Ada Di Dunia
Pengorbananya, Perjuangannya

Ku Nyanyikan Lagu Yang Kau Laung Dulu
Untuk Sembuhkan Duka Lara Ku
Walaupun Tidak Bersua
Bagi Ku Engkau Lagenda

Damailah Di Sana Bebas Di Angkasa
Lahirkanlah Jiwa Abadikan Cinta
Moga Bercahaya Di Atas Kurnia
Sentiasa Bersama, Ooo…

Berpandukan Teori Hidup Mu Yang Lalu
Ku Sambung Perjalanan Jauh
Yang Harus Ditempuh Durinya
Hilang Tiada Tumbuh Ganti Larut
Meninggalkan Rasa Pilu Sedih Sebak Hiba
Kerana Engkau Idola, Wooo…..
Lahirkanlah Jiwa Abadikan Cinta
Moga Bercahaya Di Atas Kurnia
Sentiasa Bersama Dengan Nya

Damailah Di Sana Hei…
Bebas Di Angkasa
Lahirkanlah Jiwa Abadikan Cinta
Moga Bercahaya Di Atas Kurnia
Sentiasa Bersama Dengan Nya, Oooo…

Namun Masih Ada Di Dunia
Pengorbananya, Perjuangannya

Komposer: Audi Mok
Lirik: Azlan

Tuesday, May 15, 2012

Hadapi setiap ujian dengan jiwa tenang




Assalamualaikum


Setiap manusia pasti pernah menghadapi ujian atau masalah hidup dan ia dibebankan kepada mereka dalam bentuk yang berbeza mengikut kemampuan individu itu sendiri. Ada manusia diuji dengan kemiskinan melampau sehingga terpaksa berlapar beberapa hari, kehilangan orang dikasihi dan ada diuji dengan bala bencana seperti gempa bumi dan sebagainya.


Semua bentuk ujian ini telah dinyatakan Allah SWT dalam firman yang bermaksud: “Demi sesungguhnya Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan kelaparan, dan kekurangan daripada harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang beriman.” (Surah al-Baqarah, ayat 155)


Sesungguhnya kami menciptakan tiap-tiap sesuatu menurut takdir yang telah ditentukan. - Surah al-Qamar, Ayat 49 Setiap ujian atau masalah hidup yang ditimpakan kepada kita mengikut tahap keimanan dan ketakwaan kepada Allah SWT kerana Dia tidak akan membebankan masalah yang melangkaui kemampuan manusia itu untuk menghadapinya. 


Seorang mukmin seharusnya menghadapi setiap ujian dengan jiwa tenang dan bersangka baik, begitu juga jika melihat ujian berlaku ke atas orang lain.
Setiap ummah kena bersangka baik, sabar hadapi dugaan


Ibnu Khathir dalam kitab Tafsir Ibnu Kathir menyatakan, Allah SWT pasti akan menguji setiap jiwa yang beriman melalui harta dimilikinya, dirinya sendiri, anak serta isterinya. Namun, setiap daripada mereka diuji mengikut kadar agama, jika agamanya kuat, maka bertambahlah ujian kepadanya.


Dengan bertambahnya ujian kepada mereka, bukan bererti Allah SWT sengaja membebankan dan menjadikan mereka lemah dengan ujian itu tetapi ia adalah batu aras menentukan siapa yang benar-benar beriman dan siapa tidak. 


Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Adakah manusia itu patut dibiarkan begitu saja berkata ‘kami telah beriman’. Maka dengan ujian itu, nyatalah apa yang diketahui Allah mengenai orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyatalah pula apa yang diketahui-Nya mengenai orang yang berdusta.” (Surah Al-Ankabut, ayat 2-3) 


Oleh itu, sebagai seorang mukmin, kita seharusnya menghadapi setiap ujian dengan jiwa tenang dan menguruskannya secara baik. Langkah pertama perlu diambil ketika ditimpa ujian ialah bersikap reda dan bersangka baik dengan Allah kerana Dialah yang menentukan takdir terjadi kepada kita. 


Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Sesungguhnya kami menciptakan tiap-tiap sesuatu menurut takdir yang telah ditentukan.” (Surah al-Qamar, ayat 49)


Begitu juga apabila kita melihat ujian berlaku ke atas orang lain, kita seharusnya bersangka baik dan tidak menyatakan perkara yang buruk kepada mereka kerana perbuatan itu ditegah oleh Islam.


Tambahan lagi, ujian yang diterima mereka adalah ketetapan khusus untuk mereka dan mungkin jika kita ditimpa ujian sedemikian rupa, kita tidak mampu menghadapinya.


Selain itu, seorang mukmin yang baik mengamalkan sifat sabar kerana sabar mampu menghasilkan kebaikan dan mencegah daripada melakukan perkara di luar norma ditetapkan Islam. 


Ali bin Abi Talib berkata: “Ingatlah! Sesungguhnya sabar itu sebahagian daripada iman seperti kedudukan kepala daripada tubuh badan. Apabila kepala dipotong, rosaklah tubuh badan.


Kita boleh mengambil iktibar daripada kisah hidup Nabi Ayyub yang diuji dengan kehilangan anak disayangi, harta benda hangus terbakar serta penyakit ganjil yang berterusan. Namun, beliau tetap sabar dan terus melakukan ibadat kepada Allah SWT.


Ketika ditanya syaitan laknatullah mengapa beliau masih beribadat kepada Allah SWT walaupun setelah diuji dengan pelbagai ujian, beliau lantas menjawab: “Hai Iblis terkutuk, Alhamdulillah! Dia telah memberi dan mengambilnya pula dari saya. Semua harta dan anak adalah fitnah untuk lelaki dan wanita, maka Dia mengambilnya dari saya, sehingga saya dapat bersabar lagi tenang untuk beribadah kepada Tuhan saya.”


Melalui kisah ini, dapat kita merenung bagaimana Nabi Ayyub menghadapi pelbagai ujian dengan sabar dan reda, serta hanya mengeluh di dalam doa beliau saja seperti yang termaktub dalam surah Al-Anbiya’, ayat 83: “Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku ditimpa kepayahan, dan engkaulah yang Maha Mengasihani.”


Imam Nawawi menyatakan, seseorang itu boleh mengeluh apabila ditimpa ujian, selagi mana dia tidak marah dan menyalahkan takdir yang diterimanya.


Islam juga tidak mengatakan salah jika seorang mukmin itu menangisi atas perkara buruk yang berlaku kepadanya. Ini berdasarkan hadis diriwayatkan At-Tarmizi yang menceritakan ketika anak perempuan Baginda meninggal dunia di pangkuan Baginda sehingga Ummu Aiman yang berada di situ menangis, lantas ditanya oleh Baginda mengapa dia menangis di hadapan Baginda, lalu dijawab oleh Ummu Aiman, Baginda juga pernah menangis. 


Baginda lalu bersabda: “Aku tidak bermaksud menangis, tapi sebagai bentuk kasih sayang. Sesungguhnya orang beriman itu selalu merasa tenang dalam setiap keadaan. Ketika melihat seseorang meninggal dunia, ia tetap memuji Allah.”


Syukur juga antara sikap yang perlu ada ketika dilanda ujian iaitu dengan cara berterima kasih kepada Allah SWT kerana masih lagi mengurniakan kita nikmat tidak ternilai serta tidak menarik kembali nikmat paling besar diberikan iaitu iman dan takwa. 


Kita mampu menghadapi apapun ujian yang datang jika tahu serta mampu mengurus jiwa dengan baik dan ini akan menjadikan setiap ujian menghasilkan kebaikan, bukannya menjadikan kita bertambah lemah atau berputus asa.


Wassalam

Monday, May 14, 2012

THIS IS REAL MADRID


REAL MADRID
32 LA LIGA
100 POINTS
121 GOALS





Biarpun lambat entry aku nak story pasal Real Madrid aku nih.. tapi aku tetap akan update dalam blog aku as korangnyer refresh wotak kowang tu.... hehehehe.. jgn nak dok bangga sgt ngan Barca ke, MU ke..

Akhirnya Real Madrid berjaya menamatkan kemarau empat tahun dari sebarang kejuaraan liga apabila muncul juara Liga Sepanyol..



Jose Mourinho juga mencatat rekod peribadi apabila membantu empat kelab yang berbeza muncul juara liga untuk Porto, Chelsea, Inter dan Real Madrid. 


Real Madrid menamatkan pengusaan Barcelona di Sepanyol untuk meraih gelaran keempat liga apabila mengesahkan kejuaraan milik mereka biarpun perlawanan masih lagi berbaki dua perlawanan. Mendahului tujuh mata Barcelona sudah tidak mampu untuk mengejar mereka.

Namun demikian dalam perlawanan terdahulu Barcelona memberi amaran awal kepada Los Blancos apabila mudah menewaskan Malaga 4-0 dengan Messi menjaringkan hatrik untuk memecah rekod Eropah dengan 68 jaringan semusim.


Real Madrid muncul juara kali yang ke-32 sejak 1931–32 dan kali terakhir ialah pada musim 2007–08.

Team 2007/2008

We Are The Champion... my friend!!! yeah!









HALA MADRID!

Boys II Men - A Song For Mama



A Song For Mama Lyrics

You taught me everything
And everything you’ve given me
I always keep it inside
You’re the driving force in my life, yeah
There isn’t anything
Or anyone I can be
And it just wouldn’t feel right
If I didn’t have you by my side

You were there for me to love and care for me
When skies were grey
Whenever I was down
You were always there to comfort me
And no one else can be what you have been to me
You’ll always be you always will be the girl
In my life for all times

Chorus:
Mama, mama you know I love you
Oh you know I love you
Mama, mama you’re the queen of my heart
Your love is like
Tears from the stars
Mama, I just want you to know
Lovin’ you is like food to my soul

You’re always down for me
Have always been around for me even when I was bad
You showed me right from my wrong
Yes you did

And you took up for me
When everyone was downin’ me
You always did understand
You gave me strength to go on

There was so many times
Looking back when I was so afraid
And then you come to me
And say to me I can face anything
And no one else can do
What you have done for me
You’ll always be
You will always be the girl in my life

Chorus


Song

Sammy Simorangkir - Sedang Apa Dan Di mana


Sedang Apa Dan Di mana



Dulu selalu ada waktu untuk kita
Kini ku sendiri
Dulu kata cinta tak habis tercipta
Kini tiada lagi (lagi)


Sedang apa dan dimana dirimu yang dulu ku cinta
Ku tak tahu tak lagi tahu seperti waktu dulu
Apakah mungkin bila kini ku ingin kembali
Menjalani janji hati kita

Sedang apa dan dimana wooo

Sedang apa dan dimana dirimu yang dulu ku cinta
Ku tak tahu tak lagi tahu seperti waktu dulu
Apakah mungkin bila kini ku ingin kembali
Menjalani menjalani menjalani janji hati kita




p/s: apepun yang telah berlaku.. pastinya ia sesuatu yg telah berlalu dan pengajaran.. :) giler aku dengan suara sammy... lama woooo tunggu album dia.. hehehe...MP3 Sedang Apa dan Di Mana

Friday, May 11, 2012

Jauh Di Sudut Hati - Sudirman Hj Arshad


Lirik Jauh Di Sudut Hati 
by Allahyarham Sudirman Hj Arshad


Sayang
Kubawa jauh rinduku
Kerna akau telah tahu
Kau bukan milikku

Sayang
Sesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup ini
Tanpa kau di sisi

Jauh disudut hati
Aku masih bermimpi
Mimpi yang indah
Esok kau kembali

Jauh di sudut hati
Ada waktu-waktunya
Aku berdoa
Kau pulang semula

Sayang
Biar ku mengingatimu
Biar kugantung harapan
Hingga sampai waktu
Nafas terakhirku

Thursday, May 10, 2012

Jermaine Paul Wins The Voice Season 2

Paul, u deserved it!!!


Jermaine Paul of Team Blake won TV singing contest 'The Voice' on Tuesday night, taking home a recording contract with Universal Republic Records, a $100,000 cash prize, and a shot at his dream of singing stardom. 

Paul collapsed into a hug from his coach Blake Shelton and wiped away tears as he thanked his wife, children, and all of the people who voted for him, ending his speech by exclaiming 'nobody but Jesus!' The former backup singer for Alicia Keys took center stage as he sang R. Kellys 'I Believe I Can Fly' to close out the show, which he also sang in his final performance on Mondays penultimate episode of the show. 

Paul received embraces from his wife and family members as he sang. Paul beat out fellow contestants Juliet Simms of Team Cee Lo (Green), Tony Lucca of Team Adam (Levine), and Chris Mann of Team Christina (Aguilera). Host Carson Daly revealed that Paul edged out second place finalist Simms by fewer than four percentage points. 

Tuesdays special two-hour finale included a plethora of performances from stars such as Justin Bieber, Lady Antebellum, Flo Rida, and Hall & Oates. Contestants previously voted off the show were invited back to perform with the four finalists. 'The Voice' became one of the most-watched TV shows in the United States earlier this season and was seen a challenge to Foxs top-rated singing show 'American Idol.' 

During the season, it proved very competitive against 'Idol,' especially in the coveted 18-49 viewer group where the two shows are in a close race to be the most-watched program. But 'Idol' draws many millions more total viewers than 'The Voice' - an average audience size of 19.2 million this season compared to 14 .8 million for 'The Voice', according to figures from the two TV networks. (Reporting By Andrea Burzynski; Editing by Bob Tourtellotte)


Jermaine Paul



says the winner :-




"I am very shocked," admits Paul. "I honestly was ready to accept not winning. But I'm so excited." 


As for his win, "It's an amazing feeling," says Paul. So was getting a huge hug and kiss from his wife, who rushed the stage as the confetti dropped and the celebrating began. 


"She has been with me throughout this whole journey," says Paul. "Leaving college, not going with basketball and going with music and sticking with it, having kids so young, and getting married even younger – it's been a tumultuous journey for us."





says coach:-






I don't feel as much proud as I do like one of those girls who was screaming for Justin Bieber and falling apart," says coach Blake Shelton. "That's what I feel like. Jermaine is a guy who has been in the shadows, but he's stuck to his guns. 'I Believe I Can Fly' was the right thing to do."








says his pal:-


As his pal Alicia Keys, for whom Paul used to sing backup, Tweeted after his win: "@JermainePaul deservesssss all of this!!!!! He has more talent in one hand...;-)))) congratulations brotha!!!!!!! Shine shine shine!!!!!!"











At the start of the finale, it seemed the odds were in favor of Team Cee Lo's Juilet Simms, who came in second place, or Team Adam's Tony Lucca, who ended up third.  

Wednesday, May 9, 2012

Masquerade Farewell Dinner Encik Nasir

Masquerade Time!!


 the tentative for the dinner


the macho guys in JPPA.. ahahaha.. ehh.. big bos pun join? hohoho


our beloved Emcee - Hazim


1 of our delicious dinner for the night


VVIP Table

My Table.. hehehe


other table.. ada lagi.. tapi ni upload je dulu


Simple Speech by our Pengarah


Appriciation gift to En Nasir :)


a Token from En Nasir.. baru balik thailand ker tuuu?? ;p


En Nasir Perform duet song with Pn Sarifaa lagu aci aci buka pintu???...


mcm biasalah.. artis BNM sepanjang zaman.... terkedu semua dgr suara beliau... auuwww.. nyanyi lagu Anuar Zain - Perpisahan


nih??? heheheheheh... cer teka lagu ape?... ahaha


bos2 lain tak segan nak try vocal gak... huhuhu.. sekuntum mawar merah... hihihi


errrrr... pengarah nyanyi lagu pe eh???? ekkekkee


pe kene bos aku ngan pn sarifaa tu??? ahahahahahahahahahahahahha aiyark!!!

p/s: morale of the story make urself happy :)
There was an error in this gadget

nuffers

Digital clock