nuff

Wednesday, October 19, 2011

Sammy Kerispatih Selesai Jalani Hukuman Penjara, Ingin Lupakan Kerispatih.

Sumber : http://www.ohbulan.com/sammy-kerispatih-selesai-jalani-hukuman-penjara-ingin-lupakan-kerispatih-2/

Sammy baru sahaja dibebaskan selepas menjalani hukuman penjara atas dakwaan memiliki dadah. Bekas vokalis Kerispatih ini kini sedang bersiap sedia untuk kembali ke industri muzik yang pernah mempopularkan namanya sebelum ini.

Kumpulan Kerispatih ditubuhkan pada tahun 2003 oleh 4 orang jejaka bernama Badai (keyboard), Anton (drum), Arief (gitar), dan Andika (bass). Kemudian, Sammy telah ditemui ketika tersenarai sebagai 30 finalis Indonesian Idol I pada tahun 2004.

Pada tahun 2010, dia telah didakwa atas kesalahan mencuri sebuah kereta dan kemudiannya memiliki dadah. Ketika ditemui oleh wartawan dari seberang,

“Aku selesa menyanyi solo, kalau berduet kena bersedia, tapi kalau berduet masih sedap, so far so good. Tapi untuk kembali ke Kerispatih, tidak mungkin. Sudah ramai yang terluka, sakit hati, apalagi orang tua. Bagus sendirian, lebih selesa bergerak solo.” – via KapanLagi.

1 comment:

  1. teringat seseorang... mereka seiras.... hmmmmm... kenangan... walaupun dia tak pandai nyanyi tapi dia baik dan tak pandai marah2.... hmmmm

    ReplyDelete

Hak cipta terpelihara cik marie. Nak comment (jika ada), please comment selembut dan seceria bahasa yang mampu.. haha (paksa)

nuffers