nuff

Friday, April 27, 2012

Proton Prevé Sapphire


Ramai yang dah menyaksikan Pelancaran Proton Preve yang boleh dikira cukup terbaeks [cuma kurang berminat dengan presenter pompuan tu.. omputih sgt tapi details langsung tak jelas], akan tetapi semasa pelancaran tu dah sedia menanti Proton Preve Sapphire. banyak blog2 lain dah mengatakan tentang Proton Preve Sapphire. Bila di teliti gambar2 berikut, memang terbaekslah product Proton kali ni.. ni barulah dikatakan stylista!!! hehehe. Proton Preve Sapphire baru dilancarkan baru-baru ini.

Dengan rekabentuk yang moden dan elegan dengan konpidennyer, pasti ramai rakyat malaysia akan suka dengan model tersebut. Designer & Engineer Proton memang terbaik dan Tahniah :) Tahniah gak kat DRB Hicom dan Proton kerana berjaya mencipta sebuah kereta yang mampu menambat hati pembeli semula termasuk cik marie nih :) 



 Jika diperhatikan lining silver lining di bahagian kat fog lamp seakan rekabentuk yang boleh didapati pada BMW 3 siri baru. Adakah ini antara buah fikiran yang dicadangkan oleh pakara kualiti dari Jerman, Dr. Wolfgang Karl Epple yang mana sekarang ini beliau sudah pun berhenti daripada Proton?
Cuma rekabentuk dasboardnya maish lagi kelihatannya “kekurangannya”. Harap proton boleh memberikan perhatian aspek ini.
 Melihatkan tiger wing pada Proton Preve Sapphire ini tampak menarik apabila sudah di”bold”kan atau lebih tebal daripada wing Preve yang asal ditambah dengan lining di bahagian belakang dichromekan baru kelihatan seimbang, padat dan gagah.





 Tak sangka Proton Preve “make up” sampai begini hasilnya. Jikalau ia dijadikan sebagai realiti, pasti menarik!! 



Apa Yang Menarik Perhatian Proton Preve Sapphire Ini? 


Bumper depan restyled
Gun metal grey colour
Bodykit
Smoked front dan rear lights
Blackened rooftop,
Bolder chrome ‘proton wings’
Two-tone leather interior
LCD screen at back of front seats
Silver coloured door handles
Chrome horizontal bar at the back
Sport rim 18 inci


p/s: ada yang berminat ker? cecepatlah order... hehehe



No comments:

Post a Comment

Hak cipta terpelihara cik marie. Nak comment (jika ada), please comment selembut dan seceria bahasa yang mampu.. haha (paksa)

nuffers