nuff

Tuesday, April 26, 2011

Tenang :]

hati tenang bila membaca text sms berbunyi :-


'Tuhan tu Maha Adil lg Bijaksana. Dia sangat sayangkan umatNya. Semakin banyak dugaan semakin sayang Dia pada kita, cuma kita tak nilai anugerahNya. Usaha Doa dan Tawakkal. Allah adakan sesuatu itu bersebab. '


p/s: dari apa yang aku fahamkan disini, mungkin aku belum capai apa yg teman2 mahupun saudara2ku capai.. mungkin aku harus menempuh dugaan demi dugaan dahulu utk mendapatkan hasil mahupun kejayaan dikemudian hari.. mungkin mereka sedang bahagia dengan apa yg mereka lalui skrg, dan mungkin kesesalan akan mereka lalui selepas itu.. Allah Maha Adil. [tersenyum aku] aku perlu terus berdoa, usaha dan bertawakkal utk teruskan hidup dan maju kehadapan. aku perlu mengurangkan pembaziran dan buang masa yg tak menjamin masa depan aku, dan belom tentu ianya akan memberi pulangan yang baik padaku. aku kene nekad tidak akan membazir pada perkara2 yang tidak perlu. aku perlu fokus utk APA YANG AKU AKAN ADA 5TAHUN DARI SEKARANG. itu yg perlu aku target. Salah satunya InsyaAllah aku teringin nak menghadap Rumah Allah.

No comments:

Post a Comment

Hak cipta terpelihara cik marie. Nak comment (jika ada), please comment selembut dan seceria bahasa yang mampu.. haha (paksa)

nuffers